28 Augusti Har fått kontakt.....

Oh så skönt att det löste sig jag, har nu fått kontakt med mina släktingar som kommer hit. Tog en rövare och registrerade mig på facebook och sökte på släktingens namn och barnens namn och slängde iväg en liten förfrågan och träffade rätt! Det är allt bra med internet.... Jag kom i kontakt med den dottern som just nu är i tyskland och som troligen kommer hit med sina föräldrar. Nu är de bara att vänta in så vi får datumet sedan blir det släktträff med kort varsel hoppas många kan komma ändå. Får börja att planera vad vi ska åka och titta på... våra farfäders föräldrahem förstås måste kolla med de som bor där nu att det är ok att vi tittar runt på ägorna där. Min kusin som bor i Farfars hus också förstås. Sedan kanske akvedukten i Håverud och Åmål förstås. Synd attr det inte var mitt i sommaren då är ju allt så mycket finare.... Men man får ju hoppas att de vill komma tillbaka och då på sommaren. Vi tänkte bjuda på smörgåstårta på släktträffen det är ju lättvindigt tror ni de kommer att tycka om det? För smörgåstårta är väl rätt svenskat eller? Hade kanske tänkt svenskt smörgåsbord men eftersom det blir en vardag så får det bli något lättvindigt.

Ja idag måste jag nog pyssla lite återkommer med ett kort senare idag skulle jag tro!
Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Du har ju alltid hantverkshuset i Håverud. ligger ju bara lite från Akvedukten.. Där kan de ju tex få sig massa "svenska" saker och lite blågult.. Brukar vara uppskattat..

Tror de har öppet jämnt men kolla upp för säkerhets skull.. Ta brudfjället upp, det är ju speciellt även om man lätt mår lite dåligt..

Baldersnäs är ju supervackert att vandra runt på..

Lite tips bara :-) De kanske inte är här så länge men du har ju också Halmens hus.. Jag är väl inte så facinerad men jag tänkte att lite amerikanare är säkert det

Ha det superhärligt.. Kram

Viktoria



ps. bra presenter om man skall ge är en snygg osthyvel.. låter löjligt men de har inte sådanna där

Sverige almenackan.. Finns på Håverud samt i bokhandlar.. Lite tips.. :-)

Kramis

Viktoria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0