15 Mars Övar,övar........

Har nästan grejat färdigt i hallen nu. Det fattas en spegel och en tak lampa men det får bli när jag hittar något jag vill ha.

Annars så övar och övar jag på att måla med distress ink enl Linda Muhr principen. Har helt klart kommit fram till att hädanefter är det akvarellpapper som gäller om jag vill ha ett bra resultat. Det är mycket lättare och man har mer tid på sig med akvarellpapper.

Den stora datorn där jag har alla foton och där jag redigerar korten på den har pajat så den måste på lagning så när den är hel igen så kommer kort på hallen och någon LO.

image471

image472

image473
Denna är målad på akvarellpapper

Denna är målad på albumblad
image474

Ser att jag har glömt bort att göra lite rosa kinder.

Färgernyanserna stämmer inte riktigt med verkligheten men det gör det nästan aldrig via scannern.

Nå vad tycker ni är jag på rätt väg?

Ha en bra lördag!

Kommentarer
Postat av: paulaw

Jag tycker båda är lika bra. Man ser skuggningen bättre på akvarellpappret. Men det spelar ingen roll båda är jätte fina. Jordgubbarna skulle jag kunna äta upp och blommorna skulle jag vilja plocka. Jätte söta:-)
Trevlig helg

2008-03-15 @ 18:34:35
Postat av: Akleja

Du har ju målat jättefint. Gillar också det du gjort på albumbladet. Ska prova akvarellpapper någon gång jag med för att se hur det är att måla på.
Mitt målande krånglade tills jag bytte pensel till den vi hade på kursen, då gick det bättre.

Hej från Carina

2008-03-16 @ 17:31:24
Postat av: Pia

Åh ..ja du målar kanonfint..det blir skillnad det sr man ju...så akvarellpapper får jag nog testa..vad har du för pensel..står det nånstans eller?? får kika igen...ha de så gôtt..PIA

2008-03-16 @ 20:39:23
URL: http://www.pia-vardagsrummet.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Hejsan!
Jag är en 20 årig tjej som studerar på högskolan samt frilansar innom foto och webdesign. Har bloggat i 4 år nu och vet hur vitkigt det är med blogg designen för att få sina läsare att stanna kvar.

Söker nu nya bloggar att designa om för en liten summa pengar.
(Beroende på hur mycket som skall göras).
Hör av dig på mail jobb@ bexs . se om du är intresserad.

Min egen blogg hittar du på www.bexs.se.

Med vänliga hälsningar Rebecca

2008-03-17 @ 18:37:09
URL: http://www.bexs.se
Postat av: Jeanette

Tycker absolut du är på rätt väg. Blir ju jättefint. Sitter själv här och övar och övar. Tycker det går framåt. Men det såg såå lätt ut när Linda målade.

2008-03-17 @ 20:56:59
URL: http://mariejeanette.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Du målar jättefint, och jag älskar ju
distresserna! Du kommer se att du gillar dem,bara du
fått öva lite mer....de är underbara att jobba med.

2008-03-19 @ 06:07:17
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: monica

kanonsnyggt!!! har man en gång provat akvarellpapper är det svårt att gå tillbaka till nåt annat ;-)

2008-03-19 @ 14:36:08
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: Lillemor

Hejsan! Jag har provat albumsblad igen efter Lindas kurs men jag är inte kompis med dem, de finns dessutom i olika kvalitéer de med, men de tål inte en droppe för mycket vatten så är det kört! Har köpt massor olika akvarellpapper och testat, nu varierar jag mig mellan dem. Speciellt märks skillnaden när du lägger på de sista lagren med färg
3:e 4:e lagret, då vill albumspappret ge upp för mig. Du är jätteduktig, visst är det roligt att måla med distresserna, det blir såååå mycket finare än allt vad promarkers heter, det är MIN åsikt.
Kramelikram Lillemor

2008-03-20 @ 08:57:21
URL: http://lillemore.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0