19 September Släkt träff.......

Ja det har varit 2 hektiska dygn! Mina släktingar var så trevliga och goa så det har varit väldigt roligt att ha dom här. Jag hoppas och tror att de fick se mycket av de dom vill men det finns mycket mer av lanskapet att visa.

Vi åkte runt i onsdags och visade vart våra farfäder växte upp och var deras mor föddes och att hennes syskon aldrig flyttade från den gården. Sedan visade vi Fengersfors bruk där hennes farfar jobbade innan han reste till USA. Sedan visade vi vackra Åmål förstås. De tyckte det var så grönt och så mycket sjöar här. Där de kommer ifrån är det mest prärie och brunt och torrt. Sedan bjöd min faster på stek och svenska köttbullar. De gillade verkligen hennes köttbullar men jag förstår dom för de var jättegoda. Sedan kollade vi in Åmåls kyrka och lite gravar. Efter det så besökte vi min farfar som är 98 år. Hon var så glad över att få träffa honom för hennes farfar hade pratat så mycket om honom.

Sedan bar det av till att se min brors hästar och var en syster till våra farfäder bodde. På kvällen var det släkt kalas. Jag tror de flesta var nervösa men det släppte efter en stund så efter ett par timmar så tror jag även de som inte pratar engelska ända försökte säga några ord.

Alla var så nöjda med kvällen.

i går så körde jag dom till färjan som skulle ta dom till flyget och tillbaka till Tyskland där de ska vidare för att besöka London i några dagar.

Hoppas de kommer tillbaka igen för det finns så mycket mer att se.


Här är hela tjocka släkten samlade!

Här är syskonen med respektive och Marge och henes man Duanne.


Här är alla syskonen Johansson med kusinen Marge från Usa.


Här sitter Farfar Rikard och hans brorsdotter Marge står bakom med hennes man
Duanne och dotter Holly.


Här står Marge och Holly  och Duanne framför stugan i Lunkefors där våra farfäders mamma växte uppe.

Ha en skön helg!
Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0