5 September Nytt alfabet.........

Igår fick jag sålt många kort i Karlstad så då bar det iväg in till Annas scrapbooking och där handlade jag detta alfabet.


Alfabetet ligger på en enda platta men jag provade och vänder man plattan de sista cm så går det att köra i Cuttlebuggen. Det ska bli kul med ett annat teckensnitt fast det var lite mindre än jag hade trott men det blir perfekt när man ska skriva grattis och namn på kort. Så syrran detta passar i din Zipermate maskin eftersom den är lika tunn som QK diesen och du kanske har en lite längre platta att lägga dom på.  (Diesen är ca 10x20,5 cm)

I helgen så blir det dop och sedan 100 års kalas för arbetskompisarna så här blir det inte mycket pysslat eller uppdaterat i helgen. Antar att den där bakissmellus kommer på besök på söndag ........

Har fått datum och tid för när vårt amerika främat ska komma men det visade sig att de inte har bokat till Oslo och Gardemoen utan till Sandefjord vilket gör att det kommer ta minst dubbelt så lång tid att hämta dom. Har mailat och bett dom boka om eftersom de kommer på tisdag 16 och åker torsdag 18 så förlorar vi ju så mycket tid.
Det var inte enkelt detta men jag hoppas det löser sig.

Tack för alla snälla kommentarer och kul att ni skrivit in era bloggar så jag kan kika in hos er!

Ha en bra och skön helg!


 

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja! Det vill jag gärna testa i min ZipeMate. Har börjat komma igång med pyssleriet igen efter ett långt sommaruppehåll. Har tänkt att göra lite kort inför kommande födelsedagskalaserier under hösten. Brukar vara många kompisar till "barna" som har kalas under hösten.

2008-09-05 @ 12:50:20
Postat av: Elin [Asksvart]

Ja vist är de kul med nyskrivare... jag bara läääääängtar tills jag slutar så jag får åka hem och prova den lite mera... =)

Ha en trevlig helg!!!

2008-09-05 @ 13:01:36
URL: http://blueeye.blogg.se/
Postat av: Nancy

Jag har oxå sicktat in mig på just de alfabetet, var som dig lite tveksam i början med storleken.Men har provat den och den är toppen till kort :)

Jag scrappar nästan alltid i 1212 (30,530,5) men nu tänkte jag göra ett album för detta årets sommar semester i 126.Får se hur de går L*

Ha en skön helg

2008-09-05 @ 14:26:51
URL: http://pinknanc.blogg.se/
Postat av: ansol

Spännande att se om de nya alfabeten passar i Zippen. Jag har ju en sån (ja, en sån också). Inväntar rapport från "söstra di".

2008-09-05 @ 22:30:52
URL: http://ansol.blogg.se/
Postat av: Louise (vbg)

Alltid kul med lite nya alfabet :) Skall bli kul att se vad du gör med det :) Kramiz

2008-09-06 @ 14:35:05
URL: http://louisevbg.blogg.se/
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Hej gumman!



Som tack för din award så får du gärna ta emot min utmärkelse som jag hade för ett par dagar sedan. Puss

2008-09-06 @ 19:46:15
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0