3 April Sanna vänner....

Idag har två arbetskompisar varit här det var trevligt. Det är skönt att jag har så många bra och snälla arbetskompisar och andra vänner. De sägs ju att när något allvarligt händer så får man reda på vilka som är ens sanna vänner och jag får nog hålla med. De som är mina vänner och släktingar har verkligen ställt upp och jag är innerligt tacksam över att jag har dom. Sedan har man ju en del periferi vänner genom föreningar och andra sammanhang och de har också hört av sig. Den som hört av sig först idag två veckor efter det att min mamma gick bort är min närmsta chef. Trodde nog att hon skulle höra av sig under första veckan för att kolla av hur hennes anställda mår och informerar om att man har rätt att vara hemma m.m. Lite medmänsklighet förväntar jag mig av min chef men ack så fel man kan ha! När jag talade om för henne att jag hade förväntat att hon skulle ha hört av sig tidigare gick hon i försvarsställning och sa att hon iallafall ringde nu! Jag sa att jag var tacksam för att hon ringde över huvudtaget men att hon ska ta med sig det att ringa tidigare om det händer någon annan på jobbet något liknande. Nej hon har lagt ribban hon bryr sig inte om mig och jag kommer inte att bry mig om henne.
Var bara tvungen att skriva av mig lite frustration...

Nu skiner solen hoppas vädret håller i sig under helgen. Imorgon ska jag gå och lyssna på Johan Plate som är mentalcoach jag tycker han har många sunda ideér.

Lena

Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Det är gott att han flera att prata med när det känns tungt. Du verkar ha ungefär samma chef som din syster. Undrar om hennes chef över huvudtaget har hört av sig. Svarade ju inte ens på SMS. Där saknas det helt och hållet empati. Jag skall på ultraljud av buken för att se att inte vi har ärvt pappas aortaanerysm. Farfar hade det i halsen, så det är tydligen ärftligt i vår släkt. Ta hand om Er och Er pappa.

Kram AnnSofie

2009-04-04 @ 10:58:25
URL: http://ansol.blogg.se/
Postat av: Louise (vbg)

Åh.. tänker på dig och din familj...Kramiz

2009-04-04 @ 17:41:13
URL: http://louisevbg.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Vad skönt att höra att livet börjar knata på igen för dig.

Håller med dig om det med chefen.. Det är ju trots allt deras jobb att se till att ens anställda har det bra.

Sköt om er och en stor KRAM

viktoria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0